יום ראשון, 11 בספטמבר 2011

חשמל ירוק ו"צדק חברתי"

ידידינו חברי יוזמת "חשמל ירוק" יצאו לשדרות רוטשילד על מנת לגייס את חברי המחאה החברתית והאירגונים הירוקים להציל את העולם.הנה התוצאות:




לפני מספר שבועות הפיץ מכון ירושלים לחקר שווקים את ההודעה הבאה:
"החלטת ממשלה אפשרית בנושא מדיניות הממשלה בתחום הפקת אנרגיה ממקורות מתחדשים תוביל לפגיעה קשה בשכבות החלשות

הצעת החוק אמורה לממש יעד של הסבת 5% של משק החשמל לשימוש ב"אנרגיה מתחדשת" עד לתאריך 31 בדצמבר 2014, הגדלה ל-10% עד ל-1 בינואר 2015, ול-15% עד ל-1 בינואר 2020.


כדי להשיג יעד זה, ההצעה קובעת למעשה, שהשכבות החלשות, חסרי הדיור ודיירי בניה רוויה, יסבסדו בעלי וילות וגופים תעשייתיים גדולים.


סבסוד צולב: הצעת החוק יוצרת מצב המנוגד לחקיקה במשק החשמל האוסרת על סבסוד צולב של צרכנים. במצב שייווצר עם קבלת החוק יתקיים סבסוד צולב ועלותו תיפול למעמסה על מיעוטי האמצעים. המצב שייווצר הוא שחסרי הגגות ישלמו סובסידיה לבעלי הגגות המפעלים והנחלות.


משק החשמל הישראלי מוערך במחזור כספי שנתי של 20 מיליארדי ש"ח. 30 אחוזים מהצריכה היא של צרכנים ביתיים. על פי נתוני משרד האוצר עלות קבלת ההצעות למימון אנרגיה חלופית (היקרה יותר) תוביל לעלייה הדרגתית של 15%-20% בתעריף החשמל. אם כן, כלל צרכני החשמל יאלצו לשלם 4.04 מיליארד ש"ח נוספים. החלק היחסי הגדול ישולם על ידי צרכנים ביתיים קטנים שאין בבעלותם שטחי אדמה או גגות המאפשרים להתקין מתקני הפקת חשמל מסובסדים. המשמעות הכספית של עליית תעריפי החשמל בכ-20% הינה תוספת של 720 ש"ח בחשבון החשמל השנתי, בממוצע. "

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה