יום חמישי, 15 בספטמבר 2011

התנועה הליברלית החדשה תקפה את ההמלצות המתגבשות בוועדת טרכטנברג


יום חמישי, 15 בספטמבר 2011
הודעה לעיתונות - לפרסום מיידי

התנועה הליברלית החדשה תקפה את ההמלצות המתגבשות בוועדת טרכטנברג, ואמרה, ש"המלצות אלו יפגעו בכל איש, אישה וילד בישראל אם ייושמו."

בועז ארד, דובר התנועה, מסר ש"מטרות ההמלצות היא להכניס כמה שיותר אנשים, ילדים ומוצרים לפיקוח הביורוקרטים היושבים במשרדי הממשלה ומרוויחים משכורות גבוהות על חשבוננו. המחאה של קיץ 2011 נבעה מהכישלון העמוק של כל ממשלות ישראל בניסיונן לנהל את המשק, החברה והחינוך".

ככל הנראה טרכטנברג וחבריו בממשלה לא למדו את הלקח, וחושבים שצריך לתת להם לפקח על הדברים המעטים שעדיין אינם בפיקוחם.

בכל תחום שדנו בו טרכטנברג וחבריו הם הסיקו את המסקנות הלא נכונות.

חינוך:
תלמידי ישראל נכשלים במבחנים בינלאומיים, מערכת החינוך כושלת – והם רוצים לחייב את ההורים להכניס את ילדיהם למערכת הכושלת הזו בגיל אפילו יותר רך, החל מגיל 3. 


הדיור הציבורי:
הדיור הציבורי הוא כשלון גמור, אלפי אנשים שאינם זקוקים לדיור חיים על חשבון הציבור והמעטים שבאמת אין להם איפה לגור ממתינים בתור – והפיתרון המוצע הוא, להשליט את הממשלה כמפקחת על יותר דירות ולהפוך אותה לקבלן בנייה.

דיור להשכרה
אין שוק שכירות, והפיתרון של טרכטנברג הוא להכריח בעלי מגרשים ודירות להעביר את רכושם הפרטי לניהול ממשלתי – שהממשלה תחליט עבורם מתי להשכיר ומתי לבנות, או שייענשו. פגיעה זו בערך של קניין הפרט והתערבות גסה זו בהחלטות האזרח החופשי יהיו מכת מוות לרעיון החופש. מי ישקיע בישראל כאשר הממשלה בעצם מלאימה את רכושם? אם יושמו המלצות כאלה, ישראל תרד לתחתית רשימת המדינות במדדי חופש, ההשקעות ייעלמו, כולנו נהיה יותר עניים.

מיסוי
ההמלצה להפר את ההתחייבות הממשלתית להורדת מס הכנסה ומס חברות היא חמורה לא פחות – הוכחה שממשלת ישראל אינה מכבדת לא את הזכות לבעלות על מה שנרכש כדין, וגם לא מכבדת את מילותיה שלה. ישראלים וזרים אשר השקיעו או הגיעו לארץ ביודעם שהמס ירד, פתאום ימצאו את עצמם בארץ בה השקרן מולך, מחויבים לשלם מס גבוה על רכוש שפקיד מנהל עבורם.

סיכום
ההמלצות האלה לא יפתרו את בעיית מעמד הביניים – הן יורידו את כולנו לעוני. נהיה סמוכים על שולחן הממשלה, מבקשי נדבות, כמו שהמדינה תיאלץ לבקש נדבות מחו"ל, מאחר שאף לא אדם שפוי אחד ישקיע בישראל בתנאים כאלה.



אודות התנועה הליברלית החדשה
תנועה הליברלית החדשה הינה תנועה בלתי מפלגתית. התנועה הינה תנועה רעיונית-חברתית אקטיביסטית הפועלת במרחב התרבותי והציבורי לקידום רעיונות החופש בישראל. מידע נוסף בדף הפייסבוק של התנועה ובאתרה. התנועה פותחת את זרועותיה לכל ישראלי השואף לקדם את חרויות הפרט ושוק חופשי בישראל.


תגובה 1:

  1. ארז תדמור כתב בעקבות פרסום הודעות סוות ספיבק שדרש חינוך חינם "מינקות עד תואר ראשון" (פרנסה לפרופסורים שמאלניים לרוב...): "25 אלף שקלים, סליחה דולרים, לחודש, חלוקת ביצי זהב לכל ילד, חינוך חינם לכל אדם מגילאי 0-41 ו-54 עד 78 וחצי והגדלת מספר הזוכים בלוטו מדי שבוע לרף מינימאלי של 5000 זוכים. בתגובה לטענות כי לא ניתן לממן צעדים כאלו השיבו הפרופסורים יוסי יונה ונעמי חזן כי לאור האביב הערבי ברור לחלוטין שניתן לסגור את צה"ל ולהשתמש בתקציב הביטחון על מנת להשקיע ברכישת צי תרנגולות שמטילות ביצי זהב."

    השבמחק