יום שבת, 3 בספטמבר 2011

הפגנת התנועה הליברלית הערב: למען פחות מיסים, פחות ממשלה ויותר חופש

התנועה הליברלית החדשה בהפגנת ה"מליון" (כלומר ה-57 אלף בכיכר... ראו חישוב בתגובה)


 
הודעה לעיתונות

3 בספטמבר 2011 | 18:50 – לפרסום מיידי 
 
התנועה הליברלית החדשה (ע"ר בהקמה) עומדת להפגין הערב עם מצעד "המליון" בשעה 08:00 בפינת אבן גבירול ורחוב השופטים בתל אביב. בהפגנה זאת נקרא להפחתת מיסים, הקטנת התערבות הממשלה בכלכלה ולמען חופש אישי וכלכלי בישראל. קישור לדף האירוע בפייסבוק.

התנועה הליברלית החדשה מציינת כי למרות החוליים שאותם מזהים מארגני ההפגנה של יוקר מחייה בלתי סביר בישראל, הפתרונות אותן הם מציעים בעידוד תקשורתי מאסיבי עומדים להחמיר את המצב.

"כלכלה ריכוזית נכשלה בכל מקום בו היא נוסתה", אומר בועז ארד, דובר התנועה, "גם בארץ אנו רואים את מצבם של הקיבוצים שמיצו את המשאבים שלהם עצמם ושל כלל החברה בישראל בנסיון לקיים שיטה כלכלית כושלת. הנסיונות של חלק צעקני של אנשי המחאה לדרוש עוד ריכוזיות ויותר מעורבות ממשלתית תחזיר אותנו לאותם ימים בהם בלתי אפשרי היה לפתח יזמות בישראל".

אחד מחברי הקבוצה, בוריס קרפה, כתב לקראת ההפגנה היום בדף הפייסבוק: "מאות אלפי אנשים אמורים לצעוד היום ולהפגין למען מדינת רווחה, אני אהיה בין המעטים שיגיעו למחות נגד מדינת הרווחה".

תמונות ההפגנה של התנועה הליברלית החדשה יועלו בזמן ההפגנה לבלוג התנועה לשימוש חופשי.

4 תגובות:

  1. נחום שחף כתב: הייתי שם, וגיליתי שרימו את הציבור, דפני ליף וחבריה שנשאו את דגל המצוקה החברתית, לא אפשרו לנציגי קבוצת הקוטג' בראשות איציק אלרוב שהתחיל את המאבק הציבורי למען אלו המתקשים לקנות מזון לדבר.
    הגעתי לכיכר כחלק מקבוצת הקוטג' במסגרת המאבק להורדת מחירי המזון המטורפים. נשאנו עשרות שלטים בקבוצה מאורגנת. אלא שלראשי קבוצת הקוטג' הגדולה (הקבוצה הרשומה הגדולה ביותר) המונה 42 אלף חברים רשומים, איציק אלרוב ובני גלוברמן, לא נתנו לעלות על הבמה.
    על הבמה נשאו נאומים על צדק חברתי למען העניים בחברה, אלא שדפני וחבריה לא נתנו פתחון פה לקבוצה המייצגת את העניים המתקשים לשלם את מחיר מוצרי המזון הבסיסי.
    המסקנה העצובה - דפני המתגוררת בכפר שמריהו לא רואה את העניים ממטר.

    באשר למספר המשתתפים בהפגנה בכיכר.
    קבוצת הקוטג' נשאה עשרות שלטים איתם הצגנו בכל שטח הכיכר, בחלק מהזמן נסעתי עם אופניים, על כן החישוב המוצג מבוסס על בדיקת השטח ולא על מספרים מדומיינים.

    החישוב המדוייק
    חישוב מדוייק המצורף בהמשך מראה ממוצע של פחות מ-1 אדם למטר מרובע ס"ה – מתחת ל-57 אלף בני אדם.
    שטח הכיכר 57 אלף מטר מרובע (קוטר הכיכר 270 מטר, שטח הכיכר רדיוס בריבוע כפול 3.14 = 57,255).

    בקירבת הבמה בחזית עד למחצית המרחק מהבמה היה צפוף מאוד כ-3 אנשים (בקרבת הבמה) עד 2 אנשים (בחלק הרחוק יותר) למטר מרובע (חצי מעגל ברדיוס 65 מטר בשטח 6633 מ"ר, (שמינית שטח הכיכר) = 16583 בני אדם). מהאמצע אחורה מסביב, במחצית מהשטח עמדו כ-1 אדם למטר מרובע, מאחור היה דליל למדי בשפת הכיכר היו רצועות ארוכות בעומק 30 מטר ולמעלה ממחצית היקף הכיכר ריקות מאדם (כ-16 אלף מטר מרובע דלילות עד ריקות)
    עם זאת מסביב לכיכר הכביש ברוחב 3 מסלולים (10 מטר והמדרכה עוד פחות מ-10 מטר היה די מלא, חלקו גלש מעט אל הרחובות הסמוכים (שישית משטח הכביש שמסביב) , הכביש מאחרי הבמה היה חסום, ככה שהחלקים הריקים התקזזו עם הכביש והמדרכה המלאים מסביב.

    תגובה בNRG:
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/279/558.html?fb_comment_id=fbc_10150378447490961_19154207_10150378623295961

    השבמחק
  2. התנועה הליברלית החדשה. איזה שם מקורי. ובכן הנאו ליברליזם אמנם העשיר קומץ אבל רוב העולם נראה בעקבותיו כמו סלאמס אחרי מלחמה.
    לא תודה.

    ענת כהן, לא אנוכית מכפ"ס

    השבמחק
  3. ענת כהן, דבריך על הניאו ליברליזם בעולם פשוט אינם נכונים מבחינה עובדתית.
    בנוסף התנועה הליברלית החדשה מאמינה בעזרה וולנטרית לזולת ולא בגזל ממוסד, אם את לא אנוכית אין סיבה שלא תתמכי בהסדר כזה.

    בברכה,

    ירון

    השבמחק
  4. הי ענת, מעבר לשם ( שהוא קצת ברירת מחדל, אני חייב להגיד), משהו מהנאמר פה לא מצא חן בעיניך?

    השבמחק