יום שני, 12 בספטמבר 2011

התנועה הליברלית החדשה נגד הפרוטקציוניזם בשוק הדבש

מכתב התנועה הליברלית החדשה אל שר האוצר, שרת החקלאות ומנכ"ל מועצת הדבש השואל מדוע לא יבוטל המכס על ייבוא דבש, זוכה להתייחסות בכלכליסט.
ישראל מתחברת לכלכלה

דרישה להסביר את גובה המכס על הדבש

במקביל, בעקבות הפרסום ב"כלכליסט", שלחה בימים אלה התנועה הליברלית החדשה מכתב בנושא אל שר האוצר יובל שטייניץ, שרת החקלאות אורית נוקד ומנכ"ל מועצת הדבש הרצל אבידור. במכתב מבקשת התנועה הליברלית ממקבלי ההחלטות להסביר מדוע לא יבוטל המכס המוטל על יבוא דבש.

בעבר דחו משרד החקלאות ומועצת הדבש את הטענות על הסדרה של השוק, וציינו כי חלק ממכסות היבוא מחולקות בהגרלה ולא על פי גודלם היחסי של השחקנים. כמו כן ציינו במועצה ובמשרד כי התועלת העיקרית מענף הדבורים היא ההאבקה של גידולים חקלאיים אחרים, וכי התועלת מייצור הדבש זניחה לעומתה. במועצה ובמשרד חוששים כי הסרת מכסים ושינוי הסדרת משק הדבש יביאו לאובדן יכולת ההאבקה של הדבוראים.



דף מסריםכנס הקמהמאמריםבלוגפעילויותאודות

תגובה 1:

  1. צרכן עשוק כותב:
    מנסים להפחיד כאילו אם יפתחו ליבוא אז פתאום לא יהיו דבורים וכל החקלאות בארץ תקרוס. כאילו שעד שהקימו את מועצת הדבש ארץ ישראל היתה שממה ופתאום צצו פרדסים. יש מספיק אנשים שישמחו לשים כוורות בחינם ולגדל דבש כתחביב (בהנחה שגידול דבש יהפוך להיות לא כלכלי, דבר שאין לו שום סימוכין והמועצה רק רומזת עליו ולא מעיזה להגיד אותו ברצינות).
    בנוסף אם צריך דבורים כדי להאביק צמחים אז החקלאים בעצמם ישימו כוורות או ישלמו לכוורנים כדי שישימו כוורות. בכל מקרה כאשר יש היום עודף ביקוש ל"שטחי מרעה" הדאגה הזאת נראת לא רצינית ומצוצה מהאצבע.
    תשחררו את השוק כבר ! תנו לחיות במדינה הזאת !

    השבמחק